به گزارش راوی شیراز، هادی شه دوست شیرازی در این خصوص اظهار کرد: توسعه زیرساختهای پارک خودرو در کلانشهری مانند شیراز یکی از مهمترین ارکان مدیریت ترافیک شهری به شمار میرود. متأسفانه در سالهای گذشته کمبود فضای پارک در نقاط مرکزی و پرتردد شهر، موجب بروز معضلاتی نظیر پارک دوبل، توقفهای غیرمجاز و افزایش در تاخیر در شبکه معابر شده بود. از همینرو، احداث پارکینگهای طبقاتی بهعنوان یک نیاز ضروری، با برنامهریزی دقیق در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به پشتوانه مطالعاتی این طرحها افزود: پیشبینی ظرفیتها و جانمایی پارکینگها، بر اساس مطالعات جامع حملونقل شهر شیراز مصوب سال ۱۴۰۲ و همچنین بررسیهای میدانی، بازدیدهای مستمر از سطح شهر و تحلیل دادههای ترافیکی انجام شده است. لذا این مطالعات، حدود ۳۵۰۰ ظرفیت پارکینگ عمومی در محدوده ترافیکی شهر شناسایی و برای احداث اولویتبندی شد.
آغاز عملیات اجرایی در چند نقطه کلیدی شهر
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز از آغاز عملیات اجرایی در چند نقطه خبر داد و تصریح کرد: کلنگزنی رسمی این پروژهها در هفته حملونقل سال ۱۴۰۳ انجام شد و هماکنون احداث پارکینگ در پارکسوار احمدی، غدیر، پایانه کاراندیش، فرهمندفر و میلاد آغاز شده یا در مراحل نهایی تجهیز کارگاه قرار دارد.
شه دوست شیرازی خاطرنشان کرد: در طراحی این پارکینگها علاوه بر ظرفیتسازی، به مسائل مهمی همچون دسترسی آسان، ایمنی، سیستمهای هوشمند مدیریت ورود و خروج، و ارتباط با ناوگان حملونقل عمومی توجه ویژهای شده است.
معاون شهردار شیراز در پایان با تأکید بر اهمیت نگاه آیندهنگر در توسعه زیرساختهای شهری، اضافه کرد: هدف ما از اجرای همزمان این پروژهها، حرکت بهسوی مدیریت یکپارچه و هوشمند ترافیک در شیراز است. امیدواریم با تکمیل این پارکینگها، شاهد ساماندهی ترافیک شهری، افزایش رضایتمندی شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی در کلانشهر شیراز باشیم.
ثبت دیدگاه