به گزارش راوی شیراز، روح الله شجاعیان امروز_ چهارشنبه بیست ویکم خرداد_ با بیان اینکه چهار سال است در حال پیگیری وضعیت جاده قره پیری هستیم، اظهار کرد: متاسفانه در سه کیلومتر انتهایی این مسیر که در حریم شهرداری شیراز قرار دارد دچار مشکل هستیم و هنوز به نتیجه قطعی و کامل نرسیدیم.
وی افزود: بزرگراه دکتر حسابی در غرب شیراز تنها مسیر خروجی شهروندان به سمت سپیدان یا آزادراه شیراز اصفهان است که با افتتاح و تملک این سه کیلومتر انتهایی، ترافیک غرب شیراز قطعاً به شدت کاهش می یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه متاسفانه مسیر قره پیری جزو اولویت های شهرداری شیراز نیست، تصریح کرد: به سرانجام رسیدن این پروژه میتواند مشکل حداقل ۲۰ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی، بیماران بیمارستان های سوختگی، اعصاب و روان و بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی را که در آینده انشاءالله افتتاح میشود، حل کند.
شجاعیان ادامه داد: مراجعات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به سایت دانشگاه علوم پزشکی که در صدرا مستقر است و جمعیت بالایی را به خودش اختصاص می دهد، همگی از این مسیر انجام میشود و تکمیل آن ارائه خدمات را بهتر می کند.
وی با بیان اینکه تقاضا داریم پروژه قره پیری تسریع شده و در اولویت های شهرداری شیراز قرار گیرد، خاطر نشان کرد: این بزرگراه در مسیر بیش از هفت کیلومتری شهر صدرا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در برخی قسمت ها آماده آسفالت است.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا تاکید کرد: صدرا بار جمعیت شیراز را به دوش میکشد و توقع داریم مسئولین شهری شیراز هم با ما همکاری بیشتری داشته باشند.
شجاعیان با بیان اینکه مسیر قره پیری برای شهروندان هم شیراز نیز حائز اهمیت است، اضافه کرد: این بزرگراه میتواند مسیر مستقیم و بسیار خوبی برای اتصال مترو صدرا به شیراز و به ایستگاه صنایع باشد. ایستگاه روی سطح اجرا میشود و نیاز به تملک خاصی نخواهد داشت.
وی افزود: دو خط ال آر تی نیز در این مسیر پیش بینی شده که فاصله زمانی را بسیار کوتاه میکند. ترافیک، تصادفات، مصرف سوخت و فاصله زمانی را بسیار کاهش خواهد داد.
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با رد دیدگاهی که میگوید که ما نمیتوانیم پول شهروندان شیراز را در صدرا هزینه کنیم، تصریح کرد: صدرا سرریز جمعیت شیراز است. از ۲۳ هزار واحد مسکن اقدام ملی که در صدرا در حال ساخت است، بررسی کنید چند نفر ساکن صدرا هستند و چند نفر از شهروندان شیراز هستند!
شجاعیان اظهار کرد: صدرا در حالی بار جمعیتی مساکن مهر و نهضت ملی را به دوش میکشد که در فلسفه ایجاد آن، شهری با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است. اما وقتی تصمیم گیران الحاق ۳۰۰ هکتار از اراضی غرب و ۵۰۰ هکتار از شرق را به صدرا نهایی کرده اند، زیرساخت آن را باید از کجا تامین شود؟
وی با بیان اینکه صدرا در سالیان گذشته از یک ریال اعتبارات دولتی برخوردار نبوده است، افزود: اصلاً صدرا در کمیته برنامه ریزی استان دیده نشده است. جمعیتی که اینجا زندگی میکند مگر نباید از بودجه عمومی منتفع بشود؟
رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه گفته میشود با احداث بزرگراه قره پیری ترافیک را به سوی قصردشت افزایش می یابد صحیح نیست، ادامه داد: شهرداری شیراز در حال احداث تونل ملل است که حجم ترافیکی بسیاری از محور کمربندی اکبرآباد وارد قصردشت میکند و سبب ایجاد ترافیک می شود، احداث این تونل چقدر نسبت به مسیر قره پیری اولویت دارد؟
شجاعیان تاکید کرد: پروژه قره پیری بسیار زمان بر شده، پس از بارندگی باید مجدد ترمیم شود و در حال مستهلک شدن است. اگر در این چهار سال اخیر سالیانه یک کیلومتر هم تملک میشد، ما الان شاهد افتتاح محور قره پیری بودیم.
ثبت دیدگاه