حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۵ خرداد , ۱۴۰۴ Sunday, 15 June , 2025 ساعت ×
جای روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی خالی است
  • ۱۴۰۴/۰۲/۲۷ ساعت: 17:52
  • شناسه : 4404

    مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه، جای خالی روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی، مشهود است، گفت: شاخص هایی، چون میزان مشارکت خبری، تعامل با مخاطبان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات الکترونیکی و امکانات جانبی در پایگاه‌های اطلاع رسانی روابط عمومی‌های امروزی و الکترونیک، بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    به گزارش راوی شیراز، سید علی اصغر محدث با تبریک و ابراز خرسندی از فرا رسیدن ایام روابط عمومی و روز ارتباطات، اظهار کرد: در عصر حاضر، ارتباط اگرچه نگوییم اولین عنصر و اساسی ترین اصل مورد نیاز بشر است، اما به جرات می توان گفت یکی از بنیادی ترین دانش ها و مهمترین عوامل پیشرفت انسان امروزی و شالوده و اساس دیگر علوم قرن حاضر شناخته می‌شود.

    مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه، جای خالی روابط عمومی‌ها در کارگروه‌های استانی، مشهود است، افزود: شاخص هایی، چون میزان مشارکت خبری، تعامل با مخاطبان، تبلیغات و اطلاع رسانی، خدمات الکترونیکی و امکانات جانبی در پایگاه‌های اطلاع رسانی روابط عمومی‌های امروزی و الکترونیک، بسیار حائز اهمیت قرار گرفته است.

    روابط عمومی ها در تصمیمات موثر واقع شوند

    محدث تصریح کرد: نگاهی به کارگروه‌های استانی در زمینه‌های مختلف نهاد‌ها و سازمان ها، نشانگر این است که جایگاه روابط عمومی ها، رسانه‌ها و اطلاع رسانی در توسعه استان دارای اهمیت لازم نیست و نبود آیتم‌های مهمی نظیر اطلاع رسانی، رسانه ها، روابط عمومی‌ها و افکار عمومی در این کمیته‌های اجرایی، قابل تامل است و رابطه بین روابط عمومی دستگاه‌ها با رسانه‌ها به صورت حرفه‌ای تعریف نشده و در این مسیر نیاز به تشکیل مشاورانی از جنس رسانه و روابط عمومی در فعالیت‌های کلان و تصمیم گیری‌های استانی و شهری مشهود است.

    وی، با اشاره به اینکه، نظام اداری دستگاه‌ها می‌بایست نسبت به کارکرد روابط عمومی دیدگاه حرفه‌ای داشته باشند، خاطر نشان کرد: با همین دیدگاه کسانی که در پست روابط عمومی قرار دارند با تخصص لازم و تجربه در این حوزه می‌توانند نماینده افکار عمومی جامعه بوده و با آگاهی و شناسایی که در این زمینه پیدا می‌کنند، آسیب‌های موجود در لایه‌های مردمی را بصورت کاملا واقعی و ملموس برای ارائه در این کارگروه‌ها دسته بندی کرده و برای مواجهه با آن در تصمیمات موثر واقع شوند.

    نگارش رویداد های سازمانی، ملاک انتشار اخبار شده

    مدیر روابط عمومی فرهنگ و ارشاد فارس اضافه کرد: زمانی تمام فعالیت روابط عمومی در چاپ پلاکارد خلاصه شده بود و حالا هم به نصب بنرهای مناسبتی و ارسال اخبار یک سویه تغییر یافته است و هیچ خبری از انعکاس دیدگاه ها و بررسی آسیب های جدی حوزه اطلاع رسانی و عملکردی نیست تا آنجایی که دیگر دغدغه های مردمی و نیازهای بروز جامعه رو به رشد و جوان استان فارس در حال فراموشی است و فقط نگارش رویداد های سازمانی، ملاک انتشار اخبار شده است.

    محدث ابتدایی‌ترین و مهمترین وظیفه را بر اساس تنها تئوری موجود در این رشته، ایجاد ارتباط دو سویه با مخاطبان دانست و تاکید کرد: در انجام این وظیفه ذاتی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال بر دوش روابط عمومی ها است و معتقدم، عملکرد این بخش در انجام رسالت و وظایف ذاتی اش ما را به این مرحله خواهد رساند.

    ارتباط با رسانه ها وظیفه اصلی روابط عمومی

    این مسئول روابط عمومی اظهار کرد: البته چالش های روابط عمومی در ایران بیشتر برمبنای تشکیلات و چارت سازمانی مناسب، اعتبارات، آموزش، نحوه عمل نیروی انسانی و وجود نگرش های غیر تخصصی و فرعی، نبود تشکل های حرفه ای و نبود قانونمندی مسئولیت های استراتژیک و حرفه ای روابط عمومی، است.

    محدث در پایان با تاکید بر اینکه امیدواریم جایگاه روابط عمومی ها حرفه ای گردد و در بازخورد عملکرد دولت و سازمان خود بتوانند نقش آفرینی کنند، ارتباط با رسانه ها که در میان وظایف اصلی شش گانه روابط عمومی قرار می گیرد را از مهمترین کارکردهای روابط عمومی های دستگاه های اجرایی دانست و ابراز داشت: ارتباط با رسانه ها نقش مهمی در برقراری ارتباط بین سازمان و مردم داشته و ارائه اطلاعات به افکار عمومی را تسهیل می کند.

    خاطر نشان می شود مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس موفق به کسب چندین مقام جشنواره های روابط عمومی‌های استانی در رشته پوستر، تبلیغات محیطی و ارزیابی پایگاه اطلاع رسانی سازمانی شده است. او پیشتر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان روابط عمومی برتر کشور در سال های متمادی شناخته گردید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.