به گزارش راوی شیراز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نماینده ولیفقیه در استان فارس و امامجمعه شیراز در این بازدید اجرای این پروژه را از منظر ترافیکی حائز اهمیت دانست و ضمن تقدیر از شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، خواستار ادامه احداث این مسیر تا کمربندی جنوبی توسط ادارهکل راه و شهرسازی فارس شد.
آیتالله لطفالله دژکام مولدسازی املاک را راهکار تحقق این مطالبه دانست و با تأکید بر جاری بودن زندگی در اطراف حرم و فعالیت بیش از پنج هزار واحد تجاری، ایجاد دسترسی آسان را ضروری ارزیابی کرد.
نماینده ولیفقیه در استان فارس همچنین خواستار واگذاری مسئولیت نورافشانی گنبد حرم احمد بن موسی(ع) به شهرداری شیراز شد.
صفر شدن بدهی معوق شهرداری شیراز و توسعه کمسابقه بودجه فرهنگی
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، هدف اجرای این پروژهها را تسهیل رفاه و آسایش شهروندان عنوان کرد و افزود: این اقدام علاوه بر کارکرد ترافیکی، نقش فرهنگی قابل توجهی را ایفا میکند.
سید ابراهیم حسینی با اعلام تسویه بدهی معوق شهرداری به بانک شهر که در مهرماه ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۷۸۰۰ میلیارد تومان بود، بر رفع دغدغههای عمومی درباره وضعیت مالی تأکید کرد.
افزایش هفتبرابری بودجه شهر و رشد ۱۵برابری بودجه فرهنگی از دیگر موضوعات مطرحشده در این بازدید بود و اجرای طرح احیای محلات با محوریت مساجد تا پایان سال از جمله اقدامات شهری اعلام شد.
تداوم بهرهبرداری از پروژههای عمرانی در مسیر پیشرفت شیراز
شهردار کلانشهر شیراز، با یادآوری سالروز آزادسازی خرمشهر بر تداوم تلاشها و نظارت مستمر مدیریت شهری تأکید کرد و به بهرهبرداری پروژههایی چون زیرگذر گویم، توسعه خط ۲ مترو تا کلبه سعدی، دوربرگردان میلاد، تقاطع جام جم و اجرای طرح ترافیکی فلکه قصردشت در ماههای اخیر اشاره داشت.
محمدحسن اسدی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهیدان جعفر و حسن سرانجام نیز در مراحل پایانی قرار گرفته و تنها اجرای روشنایی آن باقی مانده است.
وی چشمانداز برگزاری آیینهای افتتاح بزرگ مقیاس در ماههای آینده را ترسیم کرد و بازدید نوبت شب از روند پروژهها را نشانه فعالیت مستمر مجموعه شهری دانست.
اجرای پروژه با اولویت حفظ رفاه شهروندان و زیرساختهای شهری
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، پروژه را در مراحل پایانی توصیف کرد و افزود: پروژهای که علاوه بر بهبود دسترسی به مرکز شهر، بافت فرهنگی و مذهبی، نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی بلوار رحمت ایفا میکند.
محمد امین با تأکید بر انجام عملیات عمرانی با کمترین مزاحمت و بدون انسداد طولانیمدت ترافیک، تسریع جابجایی تاسیسات را نمونهای از مدیریت موفق پروژه دانست.
وی خاطر نشان کرد: در این تقاطع، طول رمپ و عرشه پلها ۱۲۵۰ مترمربع و اصلاح هندسی مسیر به میزان ۱.۵ کیلومتر اجرا شده و تنها عملیات روشنایی برای بهرهبرداری نهایی باقی مانده است.
ثبت دیدگاه